Nieuws

By 8c5d403cb355754d0ea874727a1fb7583e1a2b58 29 Sep, 2017

Airco’s. We kunnen eigenlijk niet zonder. In de auto maar zeker ook op werkplekken geven ze veel voordeel. Het belangrijkste is dat je (in de zomer) een ruimte makkelijk kunt koelen met een airconditioning. Dit maakt het leven, werken en slapen een stuk prettiger. Daarnaast wordt de lucht ontvochtigd en schoon gefilterd.

Wat veel mensen niet weten is dat airco’s ook kunnen verwarmen. Juist in de winter is dit slim want elektrakosten zijn veel goedkoper dan de kosten voor gas.

De aanschafkosten zijn tegenwoordig zeer betaalbaar en bij goed onderhoudt, geven ze deze voordelen vele jaren lang.

 Airco’s hebben nogal de naam energieslurpers te zijn, maar dit is inmiddels achterhaald. Een nieuwe airco heeft een zuinig energielabel en de elektriciteitskosten minimaal. De verkoelende lucht is heerlijk en wanneer je eenmaal een airconditioning hebt, wil je deze nooit meer kwijt.

Voordelen airco op een rijtje

  • Geeft verkoeling op warme dagen.
  • Geeft warmte in de winter.
  • Zorgt voor schone gefilterde.
  • Door het gericht verwarmen van een ruimte kun je besparen op je stookkosten. 
  • Haalt het vocht uit de lucht. Droge lucht verwarmd beter en is gezonder.

 

Wij realiseren besparingen op het onderhoud van je huidige airco installatie maar bieden ook de beste deal voor de installatie bij een nieuwe. Wil je meer weten? Neem dan nu contact op!

By 8c5d403cb355754d0ea874727a1fb7583e1a2b58 21 Apr, 2017

We zitten midden in het voorjaar, waarin de dagen elke dag langer worden. Iedereen voelt zich beter, frisser, vrolijker en productiever. Hoe zou het zijn om dit gevoel jaarrond te hebben?
Een bewolkte winterdag levert gemiddeld tussen 1000 en 2000 lux op. Vaak heeft binnenverlichting een waarde tussen 300 en 500 lux. De hoeveelheid Iicht die mensen absorberen in het najaar en in de wintermaanden is vaak te laag. Niet zo gek dus, dat veel mensen zich in die periode minder energiek en opgewekt voelen dan in het voorjaar en in de zomer.

In kantoren, werkplaatsen en fabrieken heeft goede LED verlichting veel invloed op de medewerkers. Als aan de biologische en visuele lichtbehoeften van de mens kan worden voldaan, dan Ievert dat opmerkelijke voordelen op.

·       Meer motivatie en productiviteit.

·       Grotere alertheid en zichtbaarheid.

·       Kwaliteitsverlichting via LED stimuleert gezondheid en welzijn.

·       Wij hebben totaal   12 voordelen benoemd op onze website.


En hoe zit het met LED qua besparing en milieu?

De LED lamp is een zeer energiezuinige lamp en verbruikt maar liefst 90% minder energie dan een gewone gloeilamp en gaat ruim 30 keer langer mee. Bovendien hoeft een LED lamp, in tegenstelling tot de spaarlamp niet bij het chemisch afval, maar kunnen gewoon in de prullenbak.
Het energieverbruik in de wereld neemt alsmaar toe, met bijbehorende klimaatveranderingen. Ten opzichte van de gloeilamp is bij 3 LED lampen de jaarlijkse CO2-uitstoot 120 kg minder. Dat komt overeen met 6 bomen per jaar!

Het spreekt voor zich dat LED lampen perfect combineren met de opwekking van elektra via eigen  zonnepanelen . Dan bent u nagenoeg zelfvoorzienend. 


Er is veel te leren over LED lampen . FIA wijst u de weg hierin maar er zijn ook nog veel technische zaken die aandacht verdienen, los van de verzekering en Energie InvesteringsAftrek (EIA).  

Wij doen zaken met geselecteerde leveranciers die zich bewezen hebben en de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben. Voor bedrijven die hun lichtplan willen vernieuwen, komt FIA graag met een LED specialist langs op locatie voor een vrijblijvende besparingsanalyse.

Wilt u ook meer kwaliteit in licht en daarbij flink besparen? Neem dan nu contact op.  (Ook voor particulieren)

By 8c5d403cb355754d0ea874727a1fb7583e1a2b58 16 Feb, 2017

De grote uitrol van deze ‘slimme meters’ is in volle gang en inmiddels hebben 3 miljoen huishoudens het in huis. Vroeg of laat, maar in elk geval vóór 2020 krijgt elk bedrijf of huishouden er één. Opdrachtgever is de overheid (na Europees besluit) en de brancheorganisatie Netbeheer Nederland is de uitvoerder.

Wat is een slimme meter?

Verwar de ‘slimme meter’ niet met een ‘slimme thermostaat’. Met de thermostaat regelt u de temperatuur, al dan niet door ‘handige’ apps. Met een slimme meter wordt de hoeveelheid geleverde gas en elektra digitaal gemeten. Hiermee wordt de oude – analoge - vervangen. De meter kan op afstand worden uitgelezen door de netbeheerder en energie leverancier. Elke 2 maanden wordt er een verbruikskostenoverzicht gestuurd door het energiebedrijf waar u op dat moment een contract mee heeft. Wanneer u wisselt van energieleverancier hoeft u ook niet meer de meterstanden door te geven. Dit gebeurt dan automatisch.

Energie besparing?

De overheid hoopt dat de gebruikers ervan 3 tot 4 % minder energie gaat verbruiken. In praktijk valt dat erg tegen. Cijfers lopen uitéén van 0 tot 0,9 %. Door het verbruikskostenoverzicht wordt gehoopt op een stukje bewustwording, wat uiteindelijk de besparing moet opleveren.

Slim voor netbeheerder?

De slimme meter heeft een groot voordeel voor netbeheerders als Liander en Stedin. Hun taak is om het energie netwerk in Nederland in balans te houden. En met de oplopende zelfopwekking van energie kunnen netbeheerders de energieproductie beter beheren. Deze ‘Big Data’ vergroot het inzicht in klantengedrag en de bedrijfsefficiency.

Kosten?

De installatie is kosteloos. Wilt u deze met spoed (prioriteitsplaatsing) aanvragen, dan kost dat ongeveer 70 euro. Wel betaalt u – net als voor de huidige meter – meterhuur. U kunt ook de slimme meter weigeren. Dan houdt u de oude gasmeter en elektrameter

En verder?

Omdat de meter ook een speciale consumentenpoort (P1 poort) aan de buitenkant heeft, geeft dit allerlei mogelijkheden voor product- en dienstontwikkeling. Energieleveranciers, maar ook andere bedrijven, bieden consumenten nu al handige displays, apps, thermostaten en internettools aan die gebruik maken van de slimme meter. Meer informatie hierover via deze website

Netbeheerders en energiebedrijven zijn verplicht om uw gegevens te beveiligen. Ze volgen hiermee de Wet Bescherming Persoonsgegevens en de Privacy en Security eisen van Netbeheer Nederland. Alleen wanneer u uitdrukkelijk toestemming geeft kunt u andere bedrijven toegang geven tot deze gegevens.

Voor de regio Aalsmeer en omstreken is nog niet bekend wanneer de ‘slimme meters’ geplaatst gaan worden. Naar verwachting is dat niet eerder dan het jaar 2018. Meer info kunt u  hier vinden: 

Facilitaire Inkoop Aalsmeer adviseert ondernemers hoe ze serieus geld kunnen besparen op de energie rekening.  Wilt u ook een vrijblijvend gesprek hierover? Neem dan nu  contact  met ons op. 


Update: vrijdag 3 maart 2017. 

Persbericht van de Universiteit van Twente.

Naar schatting 850.000 slimme energiemeters die in Nederlandse meterkasten hangen kunnen meer meten dan het daadwerkelijke verbruik. Dat blijkt uit laboratorium-onderzoek van de Universiteit van Twente, dat maakt de universiteit vanavond bekend in EenVandaag. Meer info via deze link. 

Facilitaire Inkoop Aalsmeer adviseert om na installatie uw verbruik te vergelijken met voorgaande jaren. 


Update: 4 maart 2017. 

Heeft u zonnepanelen? Verzeker u ervan dat de slimme meter terug kan tellen. Meer info via deze link. 


By 8c5d403cb355754d0ea874727a1fb7583e1a2b58 02 Feb, 2017
Meer als de helft van de ondernemers (63%) maakt zich zorgen over zijn of haar inkomen. Dit blijkt uit onderzoek onder 502 ZZP'ers en MKB ondernemers van verzekeraar Allianz naar hun financiële verwachtingen en bedrijfszorgen. Ruim de helft van de ondernemers (53%) piekert over de gevolgen van een faillissement voor de financiële privésituatie. 

Ondanks deze zorgen zijn ze positief gestemd over hun verwachte omzet voor 2017 en 2018. Bijna de helft verwacht hogere omzetcijfers te halen. Slechts 10% verwacht minder omzet te draaien. 
Ruim de helft van de ondernemers (56%) verwacht dat de concurrentie in 2017 gelijk blijft. Bijna een kwart (23%) van de ondernemers denkt daar anders over en voorziet dit jaar juist meer concurrentie. 

Ook maken ondernemers zich ook wel eens zorgen over cybercriminaliteit (47%), concurrenten (45%) en de financiële staat van de onderneming (44%). Voor 39% van de ondernemers is het meekomen met trends en ontwikkelingen iets waar ze zich zorgen over maken. Hetzelfde geldt voor de financierings- en/of verzekeringsmogelijkheden (39%)
bron: Allianz

Facilitaire Inkoop Aalsmeer adviseert ondernemers hoe ze duizenden euro's kunnen besparen op hun facilitaire lasten. Geld wat u zakelijk niet uitgeeft, draagt direct bij aan uw winstgevendheid. Wilt u ook winstgevender worden? Meer overhouden aan het einde van het jaar? Niet meer piekeren over uw inkomen? 
Neem dan nu contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak: info@facilitaireinkoopaalsmeer.nl 
By 8c5d403cb355754d0ea874727a1fb7583e1a2b58 03 Jan, 2017

Vorige week kwam in het nieuws dat loonstroken vol met fouten zitten. Sinds vorig jaar is er zelfs een wet die werkgevers verplicht om de loonstrookjes begrijpelijk te maken voor het personeel. Dagblad De Telegraaf deed een rondgang langs salarisverwerkers, vakbonden en werkgevers. Daaruit blijkt dat het blijft wemelen van de fouten op de alsmaar complexer ogende loonstrook.

De Inspectie SZW, de vroegere Arbeidsinspectie, kan werkgevers zelfs een boete geven als de loonstrook niet klopt. Maar de praktijk leert dat het effect daarvan uitblijft. Van vergeten overuren tot het verkeerde belastingtarief: het blijft opletten geblazen voor wie er zeker van wil zijn dat hij krijgt wat hem beloofd is.

„Veel mensen denken: ach een foutje. Dat wordt achteraf via de inkomstenbelasting wel gecorrigeerd”, zegt directeur Erik de Jong van salarisadministrateur Timeflex. Maar daar kun je maar beter niet blindelings vanuit gaan, waarschuwt hij. „We kennen voorbeelden dat ook de Belastingdienst de fouten over het hoofd ziet.”

Bovendien zijn er veel fouten die de Belastingdienst helemaal niet kán controleren, zoals overuren, vergoedingen en declaraties, benadrukt Dik van Leeuwerden van salarisverwerker ADP. „Het gaat om afspraken tussen werkgevers en werknemers. Als die niet op een juiste manier worden doorgevoerd, dan gaat het in de basis mis.”

(bron: De Telegraaf)

Wilt u als werkgever wél goede loonstroken? En zeker niets teveel betalen als strikt noodzakelijk?

Laat via ons een ‘salarisstrook scan’ doen en bespaar vele duizenden euro! Meer info via onze website.  

By 8c5d403cb355754d0ea874727a1fb7583e1a2b58 27 Dec, 2016
ZAAI Aalsmeer 2016 is een samenwerkingsverband van Gemeente Aalsmeer, Rabobank Regio Schiphol, Ondernemend Aalsmeer, Sylt Support en INZICHT-IN-ZICHT Coaching en Training.

ZAAI Aalsmeer heeft als doel om startende ondernemers in de Gemeente Aalsmeer te helpen succesvol te ondernemen, door coaching en masterclasses aan te bieden en door starters te verbinden met elkaar en met het bestaande lokale MKB.
Door nu in startende ondernemers te investeren (te zaaien), kunnen ondernemers succesvol groeien. Dit versterkt de lokale en regionale economische structuur, zodat de hele gemeenschap kan oogsten.
By 8c5d403cb355754d0ea874727a1fb7583e1a2b58 24 Nov, 2016
Steeds meer MKB-ondernemers zijn de dupe van agressieve verkoopmethoden van inzamelaars van bedrijfsafval. De ondernemers denken een nieuw en goedkoper afvalcontract af te sluiten, maar zitten vervolgens met twee afvalcontracten in hun maag.
Dat signaleert juridisch dienstverlener DAS, die al tientallen zaken in behandeling heeft en dagelijks meldingen krijgt. Volgens DAS denken veel mkb’ers voordelig te kunnen overstappen van afvalinzamelaar, maar later blijkt dat kosteloos overstappen niet mogelijk is. Begrijpelijk, zegt Els Prins van MKB Nederland, want er lopen fraudeurs rond met zulke geraffineerde verhalen dat je er als ondernemer intuint. 'Mensen beloven je dingen en komen die vervolgens niet na als er een handtekening staat.'
De nieuwe Wet Acquisitiefraude moet bescherming bieden tegen dit soort praktijken, zegt Prins, maar veel mensen weten dat helaas nog niet. 'Dus zolang dat niet bij iedereen bekend is, wordt er nog enorm misbruik van gemaakt door bijvoorbeeld afvalcontracten en telefooncontracten.' En dat vraagt dus om meer voorlichting, zegt Prins. 'We hebben al een fantastische organisatie, de Fraude Helpdesk, en die doet aan voorlichting. Maar die krijgen een bepaald beperkt budget, maar voor je het weet is die ook verdwenen. Want er wordt behoorlijk bezuinigd op preventie.'

Lagere kosten
Met name kleine ondernemers laten zich snel overhalen om over te stappen naar een andere inzamelaar. Die belooft hen tegen veel lagere kosten het afval af te voeren. De ondernemers wordt voorgehouden dat het opzeggen van het lopende contract in de regel geen probleem is. Maar tussentijds kosteloos opzeggen van het oude contract blijkt vaak niet mogelijk, zo staat in de kleine lettertjes.

Colportage
Het gaat volgens DAS vooral om kleine zelfstandigen zoals winkeliers en onderhoudsbedrijven die hier de mist mee ingaan. Consumenten worden wettelijk beschermd tegen colportage. Voor hen geldt een bedenktijd van 14 dagen. Ondernemers hebben deze wettelijke bescherming niet. Olav Wagenaar van DAS: 'Contract is contract, tenzij de ondernemer kan aantonen dat hij op valse voorwendselen akkoord is gegaan. Men dacht het oude contract te kunnen opzeggen, en dat blijkt niet waar te zijn. Dan zit de beste man of vrouw aan twee contracten.'

Dubbele kosten
De contracten worden afgesloten voor de duur van 60 tot 84 maanden. De prijzen voor zo'n afvalcontract variëren sterk: 100 euro per week, maar ook 95 euro per twee weken. Olav Wagenaar van DAS: 'En dat dus maal 52 en 7 jaar lang. Bij 100 euro per week gaat het om een contract met een tegenwaarde van zo'n 36 duizend euro. Die 36 k valt natuurlijk niet zo op als je 100 euro in het contract ziet staan.'

(Bron:BNR)
Share by: